svar på tal (gråter för det här. jag är inte alls speciell! jag hatar mig)


"du verkar så säker på livet.. kan inte du hjälpa mig, jag känner mig otryg med massa och ful och liten jag hatar mig själv... jag har knappt några kompisar och jag är ensam i skolan... jag tycker det är jobbigt men på ett annat ställe har jag massa kompisar och hade en kille som det är jätte mycket problem med, gråter för det här. jag är inte alls speciell! jag hatar mig"

svar: Klart jag hjälper dig! sånna här känslor har alla! man är aldrig nöjd med sig själv..
man blir aldrig den "popularaste" i skolan och känner sig liten, man får blickar från dom
"populäraste" och det här trycker ner än tips - skit i dom, ta inte åt dig. dom är
med om ungefär samma saker dom är också otryga därför får du blickar ifrån dom.

du tycker att du är ful och ser inte ut som alla andra, använder inte rätt smink och rätt kläder osv.
man härmar andra, blir kallad saker och ser fram emot att bli sjuk så att man kan vara hemma från skolan.
tips - stå framför spegeln kolla på dig ordentligt tänk (det här är jag, jag kan inte ändra någonting..
jag ser ut såhär det är inget jag kan göra åt. jag är kanske inte är fin, men det här är jag..)
och att bli kallad saker, kommer man aldrig undan, sånna som kallar dig för ja "hora, slampa osv..
är osäkra med sig själva, dom vet inte vad dom ska göra.. de gör de för att dom inte själv vill bli kallad så..

med dina kompisar där är ingen rolig sak, man blir nere av att gå till skolan, och kämpar sig upp varje morgon .. tips - men eftersom du har massor med kompisar på ett annat ställe, bestäm dig för att kanske byta skola! mycket roligare att palla upp till skolan för kompisar! då blir man ju tagen som den man är och slipper det dära "känna sig liten snacket" prova med det om du vill känna dig lyckligare

en kille det tar mycket plats, om man är riktigt kär är det den ända som finns i sitt huvud, man kan inte släppa honom kan inte få koncentration! man strävar efter hans kärlek.. tips - om det är mycket problem med honom, bestämm dig för att träffa honom och prata igenom allt det som blir fel så kanske båda hittar en lösning på problemet och allt funkar som det ska igen, men om inte, försök skita i honom eller bestämm er för att vara bra vänner så blir allt mycket lättare!

du skriver att du hatar dig själv.. tips - jobba på ditt sjävförtroende om det blir riktigt jobbigt ta hjälp av någon som du kan prata ut med och dela allt hos, hoppas allt löser sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0