Lagt ut det förut, men gör det igen..

Bättre självkänsla

Mina vänner har inte bra självkänsla, men så är det i denna ålder. Därför tänkte jag ge lite tips!

Ämnet om detta
"Jag är ful, tjock, äcklig - jag hatar mig själv".

Tips: Var stolt över den du är, du är iaf en av dom som får leva, du kanske inte är älskad av alla, men du har ändå vänner som tar dig som den du verkligen är. Om du tycker att du är tjock tänk att jag kan faktiskt göra något om det om jag bara vill och då ska du inte skita i det,  gör något åt det då istället för att gå runt och dela med dig om det till alla andra, det ända man får som svar ändå är ' nej det är du inte ' Sen går man runt där dag för dag och bryr sig inte om träning alls och tillslut märker du att du mår dåligt över det & gråter och fortsätter med samma "morot" Gör något åt det om du tycker att du är tjock, men! Det brukar alltid vara att när man säger att man är tjock så visar det sig att den personen som säger det är mycket smalare än en annan person som tar illa upp för det och blir hur ledsen som helst & satsar allt för att bli smal igen.. hänt mig många gånger och det händer varje dag, var försiktig om det du säger till folk, tänk att andra kan ta illa upp. Men men, tänk iaf; detta är jag, jag kan inte bli bättre än detta.. Jag är jag och det är jag stolt över.

Ämnet om detta
"Jag vill vara som henne..."

Tips: Man har ju alltid någon man vill se ut som, härmar kläder och försöker med allt man kan se lika dan ut som den personen. Men även fast du inte vet om det och inte tror det, så är det vissa som vill vara som just dig också! Och det är något man ska vara stolt över. Och även fast man kanske inte är den allra snyggaste hela tiden, så är man iaf den personen man föddes som! Man kan inte göra något. Om man inte vill plastik operara sig, som jag tycker är jävligt onödigt (Förlåt, bara min åsikt..) DU ÄR DEN DU ÄR , ÄVEN FAST DU VILL VARA SOM HENNE!

Ämnet om detta
"Varför vill ingen ha mig..?"

Tips: Oj, vad jag har hört detta mycket i mitt liv! Och har alltid samma långa förklaring..
Detta handlar självklart om killar. Det ända tjejer snackar om , iaf i min klass! Och det börjar verkligen bli rejält störande men men bort från det. "Varför vill ingen ha mig" det var frågan. Du som läser min blogg och tänker så här är runt 12 - 16 år eller yngre eller äldre. Du har hela livet på dig att hitta någon som passar dig! Jag vet, killar när man väl börjat flirta och sen blir sviken, jag vet det är tragiskt! Man gråter som en tjur i flera dagar. Har bara honom i tankarna hela tiden, men det finns ingenting att göra åt. Och du tänker varför vill ingen, verkligen ingen ha mig? Så ska man inte tänka, för killen du var på g med har faktiskt velat ha dig. Men du behöver fortfarande inte ha haft kille, men du har hela ditt liv att hitta någon som passar dig. Ditt liv har precis börjat. Och det är inte bara killar som betyder något, du har fina vänner som älskar dig och din familj med, man klarar sig utan sånna killar då faktiskt, vissa är idioter och vissa helt underbara! Men hoppas att du hittar den rätta för dig.

YOU ARE PERFECT, JUST THE WAY YOU ARE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0